Droneoptagelser sætter gang i boligsalget - TME AirView
17681
post-template-default,single,single-post,postid-17681,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Droneoptagelser sætter gang i boligsalget

19 feb Droneoptagelser sætter gang i boligsalget

Der opleves stigende interesse for byggeprojekter, når der bruges droneoptagelser til at præsentere  og markedsføre nye projekter  og dokumentere byggeprocessen

Derfor oplever man hos Air-view.dk også en stigende interesse fra arkitekter, ingeniører, entreprenører og håndværksvirksomheder med hensyn til at få skudt dronevideoer og –billeder af de projekter, de har gang i.

– Vi kan løbende visualisere et byggeri fra luften. Det skaber perspektiv og gør det muligt for potentielle nye beboere at følge udviklingen af deres kommende bolig og bydel. I salgsmæssigt øjemed får bygherren skabt opmærksomhed omkring byggeriet. Droneoptagelser forærer bygherre, ejendomsmæglere ol. nogle greb, som gør, at de kan påbegynde den visuelle markedsføring af et projekt endnu tidligere, forklarer Mogens Thomsen, indehaver af Air-view.dk

Stor respons på dronemarkedsføring

Hos Air-view.dk oplever man en mærkbar effekt, når man på sine kunders vegne markedsfører byggeprojekter ved hjælp af droneoptagelser.

– Når der lægges billeder og video op på eksempelvis sociale medier, så deles og ”likes” det af folk, og det er derfor et eminent nær-gratis markedsføringsværktøj. Det afføder også ofte en øget journalistisk interesse for de dronedokumenterede projekter. Eksempler på dette er Lejerbos Kirketerp byggeri i Hobro og Margretheholm-boligerne i København. 

-I begge tilfælde opstod der på de sociale medier og i medierne en tidligere interesse for byggeprojekterne, som har givet projekterne og bygherrerne bag en større og tidshorisontalt længere eksponering –  fortæller Mogens Thomsen og fortsætter

“Både Kirkerp -byggeriet i Hobro og Margretheholms projektet i København har oplevet øget interesse på de sociale medier og i medierne efter brug af dronefoto/video i deres præsentationer og markedsføring.”

Carlsberg vil også ses fra luften

Også store danske virksomheder som bryggeriet Carlsberg har opdaget dronens fortræffeligheder i markedsføringsøjemed. Som et led i deres reklamekampagne ”It all comes from beer” kan man på deres hjemmeside tage en tur med drone og inspicere nogle af de mange arkitektoniske byggeperler i Danmark, som Carlsberg har været involveret i opførelsen eller renoveringen af; Glyptoteket, Den Lille Havfrue, Det gamle bryggeri, Det ny bryggeri og Frederiksborg slot. Det er det danske reklamebureau Yellow Advertising, der står bag kampagen, som du kan se her:

Dronefilm og –billeder er ikke kun forbeholdt de store

Men, fotos og video skudt med drone er ikke markedsføringsværktøjer, som kun er forbeholdt de store. Også små og mellemstore virksomheder kan med fordel drage nytte af at blive vist frem i fugleperspektiv, forklarer Mogens Thomsen;

– Hos Air-view.dk har vi udviklet et dronekoncept, som henvender sig til små og mellemstore virksomheder. Vi tager hensyn til størrelsen af budgettet, når vi producerer materialet og kan levere alt fra den simple video til den avancerede produktion. Alle kan være med, hvis de vil. – slutter Mogens Thomsen